27 ian. 2011

Scrisoarea pierduta (varianta 2011)

ŞTEFAN BASECU, prefectul judeţului
BUNICUTZA TRAHANACHE, prezidentul Comitetului Central, Comitetului electoral, Comitetului şcolar, Comiţiului agricol şi al altor comitete şi comiţii
CRIN FARFURIDI, avocat, epigon al Bratienilor
IORDACHE PONTA-TITULESCU, micul Titulescu
CORNELIU VALERIUM-CAŢAVENCU, avocat, director-proprietar al ziarului Răcnetul Carpaţilor, prezident-fundator al Societăţii enciclopedice-cooperative "Aurora economică română"
FELIX DANDANACHE, vechi colaborator de la 48, patron de trust.
IONESCU-MIRCEA BADEA, institutor, lucrator la trust.
POPESCU- GADEA, asemenea
GHIŢĂ BOCH, poliţaiul oraşului
UN CETĂŢEAN TURMENTAT
ZOE TRAHANACHE-UDREA, soţia lui COCOS TRAHANACHE (cu tot respectful pentru domnul Cocos, da` e trahanache rau..)
GARDA DE ONOARE
UN SOBOR DE PREOTI
UN FECIOR
ALEGĂTORI, CETĂŢENI, PUBLIC

In capitala Moldovei, de ziua Unirii Principatelor.

SCENA 1
(O piata plina de moftangii, pensionari militari, dascalime, eleve de pension, impiegati ai statului, SPP`isti, gura casca si somitati locale)

Basecu, imbracat de duminica intra in scena. Moftangii si dascalimea incepe a huidui “HUOOO, HUOOO, IESI AFARA-JAVRA ORDINARA”. Imperturbabil Basecu salute garda de onoare: Buna ziua !
Garda (cat pot ei de tare): SA TRAITI !
Se intoneaza imnul. Zarzavagii acompaniaza cu fluieraturi si huiduieli.
Basecu putin impacientat catre Boch: Si ti`am spus ! Bunicutza n`a murit ! Daca inchiriam noi autobuzele si trenurile de la Bucuresti, nu mai aveau cu ce aduce zarzavragii si moftangii astia ! Auzi, sa ma numeasca pe mine vampir !
Boch (se pierde cu firea): Curat bampir sefu` ! da` ce`i aia bampir luminatia voastra ?
Basecu: Unu care suge sangele poporului Emile ! Sug eu sangele poporului domnule ?! Rusine Dinu Patriciu !
Boch: Curat rusine sefu`
Basecu: Cu toată dăscălimea dumnealui, cu toată societatea moftologică a dumnealui... degeaba! să-mi rază mie suvitza!
Boch: Si mie sefu`, si mie !
Basecu se uita urat, Boch amuteste, incepe slujba. Huiduielile continua atingand punctual culminant la “Painea noastra cea de toate zilele
Da`ne-o noua astazi
Si ne iarta noua greselile noastre
Precum si noi iertam gresitilor nostri”.
Basecu e plictisit. Boch se face mic. Udrea se rujeaza. Ponta-Titulescu si Crin-Farfuridi isi dau coate, susotesc si isi trimit biletele. Felix noteaza ceva intrun carnet negru. Valerium isi sterge spuma de la gura se urca pe scena si zbatanduse urla: Ti`a ajuns latul la gat Basecule ! La puscarie cu aceasta mafie ! Huuoo. Am informatii de la doi generali de armata Basecule ! Ziua judecatii se apropie ! Huuoo, evreii, tiganii, homosexualii, huoo ! (Mitzura se scapa pe ea de emotie)
Bunicutza: Mai draga, date jos, nu se face asa ! Un om serios ar chema minerii..; (uitanduse catre Ponta, cu admiratie, ii aseaza beretul de mariner si`l scuipa de deochi) manca`l`ar bunica pe el de mic Titulescu, sa te joci frumos cu Crin ! Daca sunteti cuminti va duce bunicutza la Palatul Victoria si la Cotroceni !
Udrea (asezandusi sutienul): Base, m`am plictisit, mai dureaza mult ?
Basecu : Nu pasarica, imediat terminam si mergem.. sa`ti dictez scrisoarea aia de care`ti spuneam eu ! (Udrea se inroseste si acoperindusi fata cu vuittonu`l cel nou)
Udrea: Auzi Base, daca trag niste linii aici in piata se cheama ca am construit o parcare cu plata ? (Basecu face cu ochiul).

SCENA 2
(In stanga scenei oficiale o masa si un laptop).

Ionescu Mircea-Badea: Vorbe pentru prosti ! Cam asta e target`ul domnilor portocalii !
Astia care se uita la chilotii lu` Crudu si la tzatele lu` Bianca ! Am voie sa spun tatze la televizor, sau ma amendeaza CNA`ul ? Si asta e colega cu noi fratioare ?! Cate minute mai am ? Cuuummm Zircon ma, abia ce m`am incalzit ! Huuaaa (expira ayurvedic si face spagatul pe doua scaune scaune). Felix zambeste.
Popescu-Gadea: Ce pacat ca nu e si domnul Stan, sigur avea un file cu care sa exemplifice.. nici Cristoiu nu mai e.. se duce dracu` sandramaua moncher` !
Badea: Cristoiu e tradator ! Si blogherasii morti de foame ! Pai eu sunt bine ma ! Fac si reclame, da ?!
Gadea: Ai dreptate Mircea, poporul o duce rau ! Asa cum spunea in scrisoarea deschisa adresata Marii Adunari Nationale de la Brussels, presedintele de onoare a partidului conservator, domnul Felix.. (cade curentul)

SCENA3
(Focsani, alta piata, alt public, SPP`isti si elevele de pension contraataca. Muzica populara, drapele tricolore, voie buna. Basecu zambeste. Boch se ridica pe varfuri. Udrea, putin ciufulita isi aseaza sutienul)

Basecu: Vezi bai Emile ca se poate ? Ba, mereu am zis ba, intoarcerea la popor ba, asta e solutia domnule !
Boch: Curat asta sefu` ! Sa traiti sefu` !
Basecu: Traiesc ba` Emile ca doar nu traiesc de la tine ! Ha ha ha ha, ce`mi plac glumele mele domnule..
Boch: Curat mele sefu`. Adica, ale tele sefu`. Adica, ale dumneavostra sefu ! Va rog sa ma iertati sefu`, am grest..(tremura)
Basecu: Gata ba Emile, ce dracu, te`am iertat, hai ca ai iesit bine, te`ai scos cu degustarea aia de vinuri de Cotnari. Imi place aici, ba, parca nu`i asa de frig ca la Iasi ! (SPP`isti si elevele aplauda ritmic “Base, Base te iubim, ca` ca tine nu gasim”). Felix noteaza. Bunicuta da un interviu pentru CNN.
Bunicuta : Za dacs came from za tracs from o sulaina ceanal ! we must anderstand za meanders of za concrete for anderstanding the actual political situashian of za cantri ! senc iu veri muci ! Ponta rade in gura mare: Mam` mare nu se zie senc iu !
Bunicuta: Da` cum se spune, manca`l`ar bunica de destept ?
Ponta: Sench yu se zice !
Bunicutza (dandui un cot Mitzurei, adormita pe scaun): Scuipa`l soro` ca prea e destept !
Fetele de pension continua sa scandeze ! In mijlocul lor Daniela Crudu si Bianca lu` Bote, discuta:
Crudu: Fata m`au daa afara nemernicii aia, fata ? Si pentru ce ? Nu`I normal ca daca esti la tv sa ai tarif mai mare ?
Bianca: Da fata, ce zdrente si astia, nu mai poate omu` sa faca un ban cinstit in tara asta ! Or vrea si impozite acum ? Lasa tu ca vorbesc eu cu Printul si iti gasim un baiat bun si tie, fotbalist sau manelist..
Crudu: Fata nu vreau fotbalist ca astia sunt intelectuali vorbesc de chestii culte, am fost eu cu unu o seara si n`am inteles nimic, vorbea doar de pressing, de off side si de cornere. De aia m`am si dus cu el fata, am crezut ca e francez, da` era fotbalist la Dinamo ! Unu, Cristea sau asa ceva..
Bianca: Esti o depravata tu, ala e iubitul meu saptamana asta ! Pana vine Bote din Dubai ! (Incepe paruiala, toata adunarea scoate bastoanele si pistoalele cu bile, impuscaturi si urlete, ca la revolutie)

SCENA4
(Valium in pat cu Mitzura, o odaie modesta luminata de o candela cu efigia lui Gigi Becali)

Valium: Vezi tu Mitzi, cat de usor poate cadea omul in fandacsie ? Si de acolo in ipocondrie ? Si de acolo in scleroza paranoica ?! Mafia, ungurii, tiganii, homosexualii toti vor sa ma infunde ! Sa ma scoata din sedii ! Si eu, care sunt republican de la `48 ! Asta e reactiunea Mitzule ! Ne trebuie republica domnule !
Mitzura:”Adică, zău, bobocule, de! eu, cu mintea ca de femeie, pardon să te-ntreb şi eu un lucru: ce procopseală ar fi şi cu republica?”
Valium: Dute dracu` de curva, tu ma intrebi pe mine, europarlamentar la ce`i buna republica ?
Mitzura: Linisteste`te bobocule, cum le spui tu.. nu le zice nimeni !
De afara se aud zgomote de lupta, impuscaturi, urlete. Valium ingheatza:
Valium: “(prăpădit): Şi pe mine mă ştiu toţi reacţionarii că sunt republican, că sunt pentru naţiune.” Fuga soro`, aduna`mi volumele de versuri si hai sa ne salvam! Mafia, ungurii, evreii..
Mitzura (cu candoare): Bobocule,sa le iau si pe cele inchinate Tovarasei iubite ?
Valium: Lasa`le dracu`, senilo, hai san e salvam ! Cand sa iasa pe usa, apare Gigi Becali cu sulita sfantului Gheorghe in dreapta si cu un fular al Stelei la gat : Ca unu` e Dumnezeu.. Ce faci bai bagabontule, hahalero ce esti, unde te duci ?!
Valium: E primejdie mare Gigi ! Reactionarii au prins la limba !
Becali: E greu cu Becaliii ! Nu e ba nimic, s`au luat niste curve la bataie in piata la mitingu` lu Basecu. Ma`ntelegi, pac pac ?
Valium: Gigi, mafia e la putere la noi !
Becali: Deci, pe partea economica imi sugi p**a, tu si toti muncitorii de la antena 1 ! Dute dracu` de vagabond, ca esti nebun ! Iese pe usa cantand: Ca unul e Dumnezeuu..


p.s. Sper sa nu se intoarca in mormant Caragiale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu