1 feb. 2011

Divina Comedia


Jiji – Razboinic al luminii, atlet al crestinatatii si finantator
Giovanni – Var, samsar de fotbalisti si mafiot inchipuit
Virgil – Ajutor de razboinic al luminii


(O poarta mare, neagra, ferecata. In fata ei Jiji si Virgil. Deasupra portii sta scris “Lasati orice speranta, voi ce intrati aici !”)

Jiji: Deeci eu as dori sa stiu unde ne aflam si cuum am ajuns aici!
Virgil: Nu stiu Jiji, cred ca visam !  O fi de la filmu` ala de l`am vazut aseara Inception sau cum se numea..
Jiji: Pai bine ba` zdreanta, undeee vezi tu blocuri cu curu` in sus ? Undee sunt masinile care se urca pe pereti ? Unde e bunaciunea aia, ma`ntelegi…de s-a aruncat pa geam ?!
Giovanni: Pai vezi ca esti prost ? Prosst.. si incult ! Deci, ne aflam la poarta infernului ba`, am vazut io un film, exact asa arata !
Jiji: Becali in iad ? Niciodata ! Pai bine ma, am construit jda’ mii da biserici si am dat jda’ mii de euro la Muntele Athos si la cersetori, ma`ntelegi ? Cum sa ajunga Becali in Infern ? Becali e-n slujba crucii si a neamului romanesc !
Giovanni: Da, da, da.. Problema e…ce facem acum ? Cum iesim de aici ?
Jiji: Deci, intram sa vorbesc io cu ala de tine europarlamentar la poarta. E greeeu cu Becali ! Virgile, bate la usa !


(Primul cerc. Limbul – e luminat si aici sunt situati marii filozofi, poeti, savanti, singurul lor pacat fiind acela ca nu au crezut in Hristos).

Virgil: Ce de lume aici !
Giovanni: Ia uite si saracii astia cum umbla ! Ba, sunt imbracati in cearceafuri sau mi se pare mie ? Ia uite, unu` e bagat intr-un butoi si are un felinar in mana !
Jiji: Deci, am ajuns intr-un spital da nebuni ! Stai asa sa`l intreb io pa`sta unde suntem si cum dracu`, Doamne iarta`ma, iesim afara din balamuc ma`ntelegi ? haaahaa haaa haaa..
(strigand) Ba, tu ala cu butoiu, fa`te incoa o secunda.. Ce faci tu aici ma ?
Diogene: Caut un om !
Jiji: Pai bine ma, bine.. si noi ce suntem ? Zdrente, hahalere, bagabonti ?! Tu cine esti ma ? haaahaaa haaahaaa..
Diogene: Un filosof !
Jiji: Filozof ! Filozof, este ? Bine ma filozofule, daaaca esti tu filozof, ia zi ma uunde ne aflam noi ?  
Diogene : Acolo unde sfarsesc toate cararile !
Giovanni: Baaa, esti prosst, prosst baaa ! Prost si nespalat, nu vezi baaa ca puti ? Cum sa se termine cararile, saracule ?
Seneca: Sărac nu este cel ce are prea puţin, ci cel ce doreşte prea mult !
Giovanni: Ba ! Tu stii cine suntem noi ?
Socrate: Stiu că nu stiu nimic, si nici măcar asta nu stiu !
Jiji: Haahaa haahaa, hai ca mi`a placut asta ! Cum adica ma, adica tuuu, nu stii cine sunt eu ? Deci tuuu, nu ma cunosti pe mine ?
Socrate: Cunoaste`te pe tine insuti !
Virgil(mieros): Astia sunt nebuni de legat !
Jiji(complice) :  Fi atent la faza asta ! (cu vocea lui Calboreanu in Apus de Soare) Nebunilor ! Eu sunt Jiji Becali, Atletul crestinatatii, Razboinicul luminii, Ursul Carpatilor si Europarlamentar la Brusseles !  Haahaa haahaa…  Este cineva in stare sa imi spuna cum sa ajunge la usa ?
Confucius: Trebuie să stii sa perseverezi pentru a ajunge la echilibru. Trebuie sa fii echilibrat pentru a avea posibilitatea să examinezi cu calm şi limpezime. Trebuie să examinezi cu calm şi vedere clară pentru a ajunge la liniste, la încredere.Trebuie să fi obţinut linistirea, încrederea, pentru a putea discerne esentialul lucrurilor. Când se discerne esentialul lucrurilor, se poate atinge scopul !
Jiji: Bine ma, bine, na, ai drepate tu, ca mi`a placut cum ai zis ! Deci, cu alte cuvinte trebuie sa ajung asa, sanchi la o impacare sufleteasca, la o liniste interioara, adica cum ar veni sa nu mai vorbesc la tv, sa ma inchid eu in mine, este ? Pai bai hahalero, bai filozofule, tu vrei sa fac cancer la limba daca nu vorbesc ? Pai io, dimineatza, bam bam 2 ore la GSP, dupa aia, pac pac o ora la Sport.ro si gata, mi`am facut programu’ ! Ba, io daca nu vorbesc, e ca si cum as fi murit, ma`ntelegi ?
Confucius: Nu fi trist ca n`ai fost remarcat, fi trist ca n`ai facut nimic remarcabil !
Jiji (imperial): Nu exista om in Romania sa nu fi auzit de Becali ! Becali e un brand ! Asta’i pohta ce`am pohtit ! Voi, filozofii, ce ati realizat voi ma ? Ce`a ramas in urma voastra ma ? Ce sunteti voi ma ? Ce aveti voi ma ?
Aristotel: Suntem tot ceea ce facem !
Seneca: Eu posed cu adevarat doar ceea ce am daruit !
Confucius: Gloria noastra cea mai mare este de a nu esua in a ne ridica ori de cate ori cadem !

(va urma, cercul al doilea, cel al pacatosilor din dragoste, sau "curvasarie!")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu