8 apr. 2011

Moartea domnului Lazarescu. Episodul 2. Si 3.



Romania. 2011. Uniunea Europeana. Valori si principii comune. Alea alea. Chicalaca. Sigur, dupe ce spui Romania, poti spune orice, dar absolut orice iti trece prin minte si, culmea exista o mare probabilitate de a nu gresi. Deloc. Pentru ca nu-i asa, Romanica e mereu surprinzatoare. E ca un mare parc de distractii. Un Neverland fara Michael. Neverlandul lu` Base. Nici macar nu suna chiar atat de rau, si intre frunza lu` Nutzi si Neverlandul meu, ma aleg pe mine. Subiectiv, evident.
Doi oameni morti. La portile spitalelor inchise cu o semnatura de pix scump intrun birou “la standarde europene” din Bucuresti, in numele unei reforme eterne. Atat ne-am reformat ca nici macar nu mai stim ce dracu` doream sa schimbam in prima instanta. Si oamenii mor oricum, nu ?
“Orice inceput are si un sfarsit !”. “Cati altii mor in spitale din cauza conditiilor mizere ?”. “E doar un pretext pentru populisme ieftine”. “Sa nu lasam ca acesti oameni sa fi murit in van !”. Le stiti nu ? Sunt reactiile, normale ale oamenilor din tara in care nimeni, niciodata nu e vinovat de nimic. Sistemul ! Ca de aia vrem sa-l reformam ! Nu poti face omleta fara sa spargi cateva oua. Si cinismul are logica lui. Plus ca de la Bucuresti, Balcesti- Valcea si Baneasa- Constanta se vad putin spre deloc. Probabil ca in campaniile electorale, tirurile cu pomeni vor fi trecut si pe acolo. “Ce probleme ai mamaie ? Drumul mama, e rau, dispensarul e inchis si am pensia mica, abia imi ajunge pentru medicamente.. Mamaie, uite, voteaza semnul asta si-o sa vezi ca noi le rezolvam pe toate ! Si uite, ia si plasa asta, ti-am pus niste ulei, niste zahar, o punga de faina.. de la domnu` X,  p`asta sa-l votezi, da ?”. Si mamaia a votat. Domnul X face acum reforma. Mamaia s-a stins. Ar fi murit oricum, era batrana si, la urma-urmei e doar o fireasca “iesire din sistem pe cale naturala”. Cum spuneam, cinismul are o logica proprie. Spitalele sunt necesare comunitatilor suficient de mari pentru a le putea suporta cheltuielile. In definitiv luxul e pentru cei care si-l pot permite. Probabil ca domnul Cseke ar fi capabil sa-i explice ratiunile economice pentru care acel spital a fost inchis pana si fiului celui decedat. E vorba de cifre. Iar cifrele sunt reci si impersonale. Ca si cadavrele. Moartea unei persoane e o tragedie, moartea unui milion de persoane e statistica. Stalin dixit. Cszeke cel Reformator ne arata ca istoria se repeta iar viata bate intotdeauna filmul.
Romania e frumoasa. Din elicopterul prezidential, evident..

 






2 comentarii:

  1. Am emotii ... dar nu de asta postez, vreau sa te felicit pentru articol si in acelasi timp sa te intreb de ce nu faci tu un upgrade la sectiune cu SPUNE NU DROGURILOR. As dori sa imi pot exprima dezacordul cu acest obicei barbar si nu numai , DAR nu am cum fara o chestie de gen wall (da am cont pe facebook :P)

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc pentru aprecieri, nu le merit.. da`mi fac placere !
    ce fel de upgrade, fi mai explicit/a ?
    cat despre exprimarea dezacordului, e destul sa nu consumi si sa nu incurajezi consumul :)

    RăspundețiȘtergere