30 mai 2016

Malena mea!

Am vazut de curand filmul. Îmi fusese recomandat de catre cineva acum o vreme dar din lipsă de timp și stare am tot amânat. Traba e că-l mai văzusem cândva! Fără să-l fi văzut! În sensul că, în copilărie, exact ca în film am avut și eu Malena mea. Bun, sunt convins ca fiecare puști de 14 ani are una, dar a mea era specială! Întindea rufele pe balcon fără sutien... Și nu era ea chiar Monica Bellucci dar pentru mine era cea mai mișto femeie evăr! 
Aveam 14 ani, mă pregăteam pentru admiterea la liceu. Așa era atunci, dădeai examen. Română si Matematică. Încercam să intru la cel mai bun liceu din oraș, Eminescu. Șmecherie maximă! Făceam pregătire, meditații, cum se numeau atunci. Și după rezultatele școlere ai mei ar fi avut puține motive să se îndoiască de capacitatea mea de a reuși la acel liceu. Nu mai țin minte exact ce profil îmi alesesem, dar era concurență. Gen doi pe loc. În fine, examenul era pe undeva prin iulie, după Bac. Copil cuminte, conștiincios, învățam cu șârg să-mi fac parinții fericiți. Serios, am învățat! 
Până în acea zi călduroasă în care am decis că ar fi o idee bună să învăț pe balcon. Era răcoare. Și liniște. În tot orașul nu existau 100 de mașini. Uatevăr, citind eu despre teoreme și postulate vis-a-vis mi s-au deschis Portile Raiului! Sub forma unei doamne. Mă, nu era nici prea slabă, nici prea frumoasă, avea chiloți tetra, oarecum albi și par la subraț. Venus din Urbino, ce mai... Fără baldachin sau cățel. 
Bucăți de placaj acopereau locurile unde ar fi trebuit sa fie geamul acela semi-transparent, verde sau maron. Apărătoare balcoanelor comuniste, îl știți cu toții! Ei, noi aveam placaj, gaurit. Una dintre găuri dădea fix înspre Paradis. Și paradisul spăla frecvent. Nu cred să fi ratat vreo spălare. Îi știam rufele pe de rost! Știam până și locurile în care aranja acele rufe pe culme. Frumos era când ajungea la marginile sforii, era mai înalt locul și trebuia să se întindă. Nu știam eu ce și cum, dar asociam cumva acea mișcare cu niște chestii extrem de senzuale, văzute prin ”Infractoarea”. Cei de vârsta mea vor ști ce-i aia. Asociam atât de mult încât ajunsesem la performanțe neegalate nici până în zilele noastre. În fine, matematica, geometria, comentariile (literare) și toate chestiile pentru care mă pregăteam căzuseră pe locul 3. Spre 4-5! Astfel că primul examen major din viață l-am picat cu brio. Cu atât brio încât la matematica am reușit, atenție, 1.25. Exact, un punct din oficiu și 25 de sutimi pentru că mi-am scris corect numele pe foaia de examen. Tragedie. Atunci am aflat prima dată că femeia te duce la sapă de lemn! De înțeles, n-am înțeles niciodată! 
Malena mea. Niciodata n-am știut cum o cheamă. Mă întreb dacă și acum mai întinde rufele așa cum o făcea atunci. Sau dacă mai trăiește...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu